خانه / نمایش جزییات خبر

پیام تقدیر و تشکر شورای خلیفه‌گری ارامنه از کمیته جستجوی مفقودین

پیام تقدیر و تشکر شورای خلیفه‌گری ارامنه از کمیته جستجوی مفقودین
شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران طی نامه‌ای رسمی از کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بخاطر شناسایی و پیگیری مراسم تشییع و تدفین "پیکر شهید هراچ هاکوپیان" و ساخت مستند "سفرنامه هراچ" تقدیر کرد.

شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران طی نامه‌ای رسمی از کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بخاطر شناسایی و پیگیری مراسم تشییع و تدفین "پیکر شهید هراچ هاکوپیان" و ساخت مستند "سفرنامه هراچ" تقدیر کرد.

در این نامه خطاب به سردار سید محمد باقرزاده آمده است "از تلاش‌های شبانه‌روزی جناب عالی و دیگر همرزمانتان در شناسایی و پیگیری مراسم تشییع و تدفین و پس از آن تولید مستند فاخر زندگی شهید والامقام هراچ هاکوپیان ستودنیست.


نامه  

لازم به ذکر است شهید" هراچ هاکوپیان " یکی از شهدای عزیز ارامنه در تاریخ بیستم فروردین ماه سال ۶۶ و در عملیات" کربلای ۹ " در ارتفاعات باباهادی به فیض عظیم شهادت نائل آمد.


هراچ 1  


پیکر مطهر این شهید والا مقام با تلاش گروه‌های تفحص شهدا در سال ۹۱ کشف و بدلیل عدم به نتیجه رسیدن عملیات شناسایی، به‌عنوان شهید گمنام در سال ۹۲ همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) با بدرقه باشکوه جوانان در دانشگاه آزاد زاهدان آرام گرفت.


زاهدان  


با پیگیری‌های انجام‌شده و اخذ نمونه خون از پدر و مادر بزرگوار شهید پیکر مطهرش پس از گذشت ۷ سال از زمان تدفین از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در تاریخ شهریور سال جاری با حضور در خانه پدر و مادر این شهید بزرگوار خبر پیدا شدن پیکر مطهر این شهید را به آنها اعلام کرد.

 
اعلام خبر


بنا به درخواست خانواده محترم شهید، بنا شد تا پیکر این شهید از زاهدان به اصفهان بازگشته و در آرامستان ارامنه این شهر خاکسپاری شود.

قبل از بازگشت، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد زاهدان با پیکر شهید هراچ هاکوپیان وداع کردند.


هراچ 2  


پیکر مطهر این شهید در تاریخ دهم مهرماه در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 هراچ 3   

هراچ 4


پیکر شهید هراچ هاکوپیان پس از گذشت هفت سال، صبح روز جمعه یازدهم مهر در آرامگاه اختصاصی ارامنه اصفهان به خاک سپرده شد.


هراچ 5   

هراچ 6


مستند "سفرنامه هراچ" توسط روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین تهیه و از رسانه ملی منتشر گردید.

۲۲ دی ۱۳۹۹
روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح |
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید